Nordic Biolabs - vårt svenske datterselskap

Nordic Biolabs, med hovedkontor i Täby rett nord for Stockholm, har som mål å bli en ledande leverandør i norden. Kundene finnes først og fremst ved laboratorier på sykehus, universitet og legemiddel/biotekindustri, men også innen næringsmiddel- og emballasjeindustri.

Nordic Biolabas AB er et privateid selskap med stort engasjement for sine kunder og utviklingen i bransjen. De har et bredt produktspekter med en rekke kjente produsenter.

Kunder og produkter

Sammen med sin norske eier Nerliens Meszansky AS er ambisjonen å utvikle eksisterende produktportefølje, og finne flere komplementære produkter som bidrar til utvikling og fremgang for kunder innen forskning, diagnostikk og produksjon. Eksempler på områder hvor Nordic Biolabs er ledende finner vi innen transfusjon, cellekultur, mikrobiologisk prøvetaking (for diagnostikk så vel som kontroll av produksjonsmiljøer) og molekylærbiologi.

På leverandørsiden representerer Nordic Biolabs og Nerliens Meszansky en rekke anerkjente og veletablerte produsenter, av de som er felles finner vi: Copan, Haemonetics, Ametec Ortec, NuAire, Promega, Molecular Devices og Shield Scientific. Her vil flere nye representasjoner komme i tiden framover.

Kunnskap og kvalitet

Gjennom kunnskapsrike produktspesialister og en solid organisasjon er målet å tilby best mulig service. Kvalitetsarbeid spiller en sentral rolle i Nordic Biolabs, og grunnlaget for kvalitet er å jobbe med kontinuerlig forbedring. Derfor er det viktig å være lydhøre overfor kundenes krav og ønsker i en stadig skiftende verden. Selskapet er kvalitetssertifisert i henhold til ISO 9001 og miljøsertifisert i henhold til ISO 14001.

Organisasjon

I 2020 har Nordic Biolabs totalt 23 ansatte, ti er produktspesialister, hvorav en er i Danmark, to serviceteknikere og tre i kundeservice. Gjennom inngående produktopplæring fra leverandører, sammen med erfaring og innsikt i fagområdene er håpet at kundene får den støtten de forventer av en god leverandør.

De har også etablert et eget kalibreringslaboratorium for pipetter - "Pipettdoktorn". Her kalibreres, repareres og vedlikeholdes pipetter av alle merker og modeller.

Nordic Biolabs har 50-års jubileum i 2020 og feirer med egen jubileumsavis, vil du ta en titt - klikk her

Kontaktopplysninger

Nordic Biolabs AB